Przykłady z życia
Airplane Factory
The Airplane Factory to producent samolotów z siedzibą w Johannesburgu w RPA. Firma specjalizuje się w produkcji komponentów do lekkich samolotów dla konstruktorów amatorów. Z okazji 70. urodzin Stowarzyszenia LAA (Light Aircraft Association - Representative) oraz w związku z tym, że Fabryka Samolotów planowała
wejście na rynek angielski swojego czteromiejscowego "Sling 4", założyciele pomyśleli o zrobieniu czegoś niezwykłego - ale czego? Jaką nową rzecz mogliby zrobić, która byłaby wyzwaniem, interesująca i pociągająca, ale także nieco szalona... zbudować samolot podczas zlotu LAA na lotnisku Sywell!
Airplane Factory: Producent samolotów z RPA
Szczegóły projektu:
- Kategoria:
Lotnictwo - Projekt:
„7–10 LAA Sling
Build Challenge”
Wyzwanie „Sling 7–10” = uczczenie 70. rocznicy LAA
Po narodzeniu się pomysłu, w RPA zapakowano wszystkie części do budowy czteromiejscowego samolotu i wysłano je na lotnisko w Sywell, gdzie 10-osobowy zespół pracowników i wolontariuszy TAF zbudował z nich gotowy samolot w ciągu 7 dni. Po zakończeniu montażu, w ramach zawodów LAA przeprowadzono pierwszy lot testowy. Ponieważ już ponad 200 samolotów Sling zostało zmontowanych przez pracowników Airplane Factory, można było przypuszczać, że przyjęte wyzwanie jest dziecinnie proste dla doświadczonego zespołu. Trudność jednak polegała na tym, że ponad połowa zespołu w Sywell nie miała żadnego doświadczenia w budowie samolotów. Wśród nowo przybyłych do producenta samolotów byli dwaj pierwsi klienci z Wielkiej Brytanii. Mike Blyth, projektant i członek założyciel Airplane Factory, który kierował zespołem pod hasłem „porażka nie wchodzi w grę”.Konkurs "7 - 10 LAA Sling Build Challenge" pokazał, że nie trzeba być inżynierem, aby samodzielnie zbudować zestaw samolotowy. Każdy może z powodzeniem ukończyć to wyzwanie z odrobiną wskazówek i pomocy. Dla GESIPA® UK, zlot LAA na lotnisku Sywell był również ekscytującym wydarzeniem, ponieważ GESIPA® sponsorowała kilka AccuBirds® do fabryki samolotów i została zaproszona do przyjrzenia się z bliska gotowym samolotom. Ponadto firma GESIPA® dostarcza TAF aluminiowo-stalowe nity jednostronnie zamykane PolyGrip®, które są wykorzystywane do budowy samolotu. Do budowy takiego samolotu potrzeba około 17 000 nitów jednostronnie zamykanych o różnych wymiarach.