Przykłady z życia
Nity jednostronne GESIPA® w nowoczesnym samolocie elektrycznym E-Sling
W ciągu ośmiu miesięcy 12 studentów wydziału budowy maszyn i elektrycznego ETH (Szwajcarskiego Federalnego Instytutu Technologii) w Szwajcarii zaprojektowało E-Sling – czteromiejscowy samolot elektryczny z modułowym systemem akumulatorów. W listopadzie 2018 roku rozpoczęto badania i analizy opierając się na modułowym rozwiązaniu „Sling TSI” firmy Sling Aircraft Pty w Johannesburgu. Do czasu rozpoczęcia projektu we wrześniu 2020 r. Sling Aircraft wykonał
zmodyfikowaną konstrukcję samolotu. Loty pokazowe i testowe są zaplanowane w okresie od sierpnia 2021 do sierpnia 2022.
Cieszymy się, że jesteśmy partnerem w tym projekcie i możemy zaoferować nasze nity jednostronne potrzebne w dużych ilościach do konstrukcji samolotu oraz urządzenia do ich zakładania GESIPA®. Nasze nitownice akumulatorowe są używane do nitowania elementów samolotu E-Sling.
Samolot o napędzie elektrycznym E-Sling: Nowoczesny samolot elektryczny z modułowym systemem akumulatorów i miejscem dla maksymalnie czterech osób.
Szczegóły projektu:
- Kategoria:
Lotnictwo - Projekt:
Samolot o napędzie elektrycznym E-Sling - Dalsze informacje:
SAMOLOT Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM E-SLING
Cel jaki postawili sobie studenci ETH w tym projekcie jest następujący:
Wykonanie nowego sprawnego napędu elektrycznego oraz modułowego system akumulatorów i wykazanie, że nadaje się do zastosowania w lotnictwie.
Samolot E-Sling ma zasięg 250 km przy zwiększonej rozpiętości skrzydeł do 10,5 metra i może przewozić 4 pasażerów z prędkością przelotową 160 km/h. Maksymalna masa startowa (wraz z czterema pasażerami i bagażem) wynosi 950 kg.
Silnik elektryczny opracowany przez studentów ma maksymalną moc startową i podróżną wynoszącą odpowiednio 110 i 45 kW. Akumulatory mają pojemność 50 kWh i są zabudowane na skrzydłach i w komorze silnika (gdzie normalnie znajduje się zbiornik paliwa).
Do budowy samolotu elektrycznego wykorzystano dużą liczbę nitów jednostronnych GESIPA® oraz nasze sprawdzone i przetestowane akumulatorowe nitownice serii Bird Pro.
Projekt opiera się na 4 głównych filarach:
1. Edukacja - Wsparcie dla studentów ETH (Szwajcarskiego Federalnego Instytutu Technologii)
2. Środowisko – transport lotniczy po raz pierwszy staje się zrównoważony i zmniejsza emisję CO2
3. Technologia – prowadzone są przełomowe badania w zakresie napędów elektrycznych dla lotnictwa
4. Gospodarka – są oferowane interesujące perspektywy gospodarcze w okresie średnim i długim